Marketing – IF

Nivelul de studii: Licență
Durata: 3 ani
Număr credite: 180
Locații: Arad, Baia Mare, Satu Mare, Zalău, Marghita
Limba de predare: Română

Programul de licenţă Marketing îşi propune să formeze specialişti de înaltă calitate capabili să ofere soluţii pertinente în activităţi de prospectare a pieţelor, negociere, comunicare şi promovare, precum şi să contribuie la elaborarea unor decizii eficiente pentru buna funcţionare a activităţii firmelor private şi instituţiilor din sistemul economic românesc şi cel european. Acest program oferă o educaţie economică persoanelor care au studii liceale şi adaugă valoare intelectuală, încredere personală şi motivaţie, ca suport pentru dezvoltarea de cariere  în domeniile: marketingul firmelor, comerţ intern şi internaţional, relaţii publice, vânzări, creaţie publicitară,  design de produse, branding, comunicare.

Obiectivul general al programului de studii este acela al formării unor competenţe şi abilităţi cognitive pentru domeniul marketingului, care să ofere cursanţilor posibilitatea de implicare profesionistă în analiza situaţiilor concrete şi luarea unor decizii specifice pentru tipul de activitate practicat.

Obiectivele specifice ale programului de studii Marketing

  • să furnizeze studenţilor cunoştinţe temeinice, să creeze şi să dezvolte competenţe specifice marketingului în context global.
  • să dezvolte capacitatea critică şi analitică în raport cu mediul de afaceri;
  • să dezvolte abilităţile studenţilor de a dezvolta relaţii interpersonale;
  • să asiste şi să orienteze studenţii atât în a-şi dezvolta capacitatea de a studia individual, cât şi de a lucra în echipă;
  • să încurajeze studenţii în a se implica în proiecte de cercetare în domeniul marketingului, care să le ofere oportunitatea dezvoltării unei cariere în firme naţionale şi multinaţionale;
  • să realizeze o pregătire adecvată care să dea posibilitatea absolvenţilor să dezvolte, în continuare, studii masterale în domeniu.

Domeniul de studii: Marketing

Competențe

  • Competențe profesionale
  • C1. Utilizarea adecvată a conceptelor, metodelor, tehnicilor și instrumentelor de marketing
  • C2. Utilizarea instrumentelor și a aplicațiilor informatice în activitățile de marketing
  • C3. Culegerea, analiza şi interpretarea informaţiilor de marketing privind organizația și mediul său
  • C4. Fundamentarea și elaborarea mix-ului de marketing
  • C5. Utilizarea tehnicilor de vânzare
  • C6. Organizarea activităților de marketing în cadrul organizației
  • Competenţe transversale
  • CT1. Aplicarea principiilor, normelor şi valorilor de etică profesională în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă şi responsabilă
  • CT2. Identificarea rolurilor şi responsabilităţilor într-o echipă plurispecializată şi aplicarea de tehnici de relaţionare şi muncă eficientă în cadrul echipei
  • CT3. Identificarea oportunităţilor de formare continuă şi valorificarea eficientă a resurselor şi tehnicilor de învăţare pentru propria dezvoltare

Structura programului de studiu

Anul I

Discipline obligatorii

  • Microeconomie / 1 sem
  • Matematici aplicate în economie / 1 sem
  • Geografia resurselor și economia mediului / 1 sem
  • Economia întreprinderii / 1 sem
  • Bazele informaticii / 1 sem
  • Economie europeană / 1 sem
  • Macroeconomie / 1 sem
  • Statistică / 1 sem
  • Bazele contabilităţii / 1 sem
  • Dreptul afacerilor / 1 sem
  • Bazele marketingului / 1 sem
  • Finanțe publice / 1 sem
  • Limba engleză / 2 sem
  • Educaţie fizică / 2 sem

Anul II

Discipline obligatorii

  • Management / 1 sem
  • Finanţe publice / 1 sem
  • Bazele marketingului / 1 sem
  • Contabilitate financiară / 1 sem
  • Comunicare de afaceri în limba engleză / 1 sem
  • Cercetări de marketing / 1 sem
  • Marketing direct / 1 sem
  • Studiul comportamentului consumatorului / 1 sem
  • Managementul resurselor umane / 1 sem
  • Managementul logisticii / 1 sem
  • Practică / 1 sem
  • Educaţie fizică / 2 sem

Discipline opționale

  • Sisteme informatice în afaceri / 1 sem
  • Econometrie / 1 sem
  • Programare matematică şi teoria jocurilor / 1 sem
  • Teoria grafurilor cu aplicaţii în economie / 1 sem

Discipline facultative

  • Analiza datelor de marketing / 1 sem

Anul III

Discipline obligatorii

  • Tehnici promoţionale / 1 sem
  • Marketingul serviciilor / 1 sem
  • Proiecte economice în marketing / 1 sem
  • Analiză economico-financiară / 1 sem
  • Marketing business to business / 1 sem
  • Marketingul micilor afaceri / 1 sem
  • Tehnici de negociere si comunicare / 1 sem
  • Management strategic / 1 sem
  • Marketing internaţional / 1 sem
  • Management comercial / 1 sem

Discipline opționale

  • Marketing agroalimentar / 1 sem
  • Tehnici de vânzare / 1 sem
  • Managementul calităţii / 1 sem
  • Management ecologic / 1 sem

Discipline facultative

  • Simulări de marketing / 1 sem
  • Marketing turistic / 1 sem