Marketingul și Managementul Firmei – IF

Nivelul de studii: Masterat
Durata: 2 ani
Număr credite: 120
Locații: Arad
Limba de predare: Română

Programul de studii universitare de masterat Marketingul şi Managementul Firmei urmăreşte specializarea resurselor umane cu competenţe în domeniul marketingului şi managementului, având drept scop dezvoltarea, evaluarea şi implementarea activităţilor de marketing şi management în medii de afaceri complexe.

Programul de masterat îşi propune formarea de specialişti în gestionarea eficientă a activităţilor unei organizaţii în cadrul pieţei, prin orientare către client, către satisfacerea nevoilor şi dorinţelor acestuia.

Absolvenţii programului de studii universitare de masterat Marketingul şi Managementul Firmei vor avea capacitatea de a practica, la nivel de înaltă competenţă, activităţi specifice marketingului şi managementului, prin utilizarea cunoştinţelor dobândite în procesul formativ, experienţei în profesie, calităţilor psihologice şi trăsăturilor de personalitate.

Obiectivele programului de studii universitare de masterat Marketingul şi Managementul Firmei vizează în principal:

  • formarea unor specialişti capabili să aplice conceptele de marketing şi management în condiţiile noii economii, să dezvolte strategii, planuri şi programe de marketing în cadrul firmei;
  • furnizarea cunoştinţelor şi exersarea deprinderilor necesare atât satisfacerii cerinţelor clienţilor potenţiali ai unei companii, cât şi dezvoltării de mijloace care să contracareze acţiunile principalilor competitori ai firmei;
  • asigurarea unor deprinderi privind proiectarea, dezvoltarea şi implementarea unor campanii de comunicare orientare către piaţa ţintă cu maxim de eficacitate;
  • formarea unui comportament de afaceri profesionist specialiştilor din domeniul marketingului şi managementului;
  • evidenţierea rolului determinant al managerilor cu competenţe în marketing, a caracteristicilor sale şi multiplelor funcţii pe care le exercită în organizaţia contemporană;
  • axarea problematicii marketingului şi managementului pe utilitatea şi oportunitatea economică, elemente specifice determinante pentru funcţionalitatea şi competitivitatea organizaţiilor.

Domeniul de studii: Marketing

Competențe

Competenţele generale:

  • conștientizarea rolului fundamental al activității de marketing în stabilirea politicii de management a firmei;
  • capacitatea de a elabora strategii şi programe de marketing în cadrul firmei, utilizând instrumente şi metode specifice;
  • capacitatea de evaluare şi analiză a cerinţelor restrictive pe plan internaţional în raport cu protecţia consumatorului şi a mediului;
  • abilitatea de evaluare a mediului intern şi extern al firmei într-un mediu dinamic şi în continuă schimbare, și de a sesiza și valorifica diverse oportunități existente pe piață.

Competenţele şi abilităţile specifice:

  • administrarea problematicii specifice unui departament de marketing;
  • capacitatea de analiză a contextului global al marketingului și a influenței acestuia asupra modului de gestionare a firmei;
  • găsirea şi utilizarea de metode, instrumente și tehnici noi de marketing, prin care firma să atragă și / sau să-și fidelizeze clienții;
  • elaborarea unor planuri de marketing complexe în contextul evoluțiilor dinamice ale mediului concurențial;
  • capacitatea de a deţine o viziune globală şi strategică a metodelor de management şi marketing care derivă din noua eră a Internetului, pentru a îmbunătăţi competitivitatea firmei;
  • integrarea funcțiunii de marketing în viziunea globală de management a firmei.

Structura programului de studiu

Anul I

Discipline obligatorii

  • Antreprenoriat şi consultanţă în afaceri / 1 sem
  • Cercetarea conjuncturii pieţei / 1 sem
  • Drept comercial / 1 sem
  • Comportament şi cultură organizaţională / 1 sem
  • Marketing global / 1 sem
  • Managementul strategic resurselor umane / 1 sem
  • Discipline opționale
  • Comportamentul consumatorului şi comunicarea de marketing / 1 sem
  • Responsabilitate socială şi etică în afaceri / 1 sem
  • Managementul calităţii totale / 1 sem
  • Teoria comunicării şi negocierii organizaţionale / 1 sem

Anul II

Discipline obligatorii

  • E-marketing / 1 sem
  • Strategii manageriale de firmă / 1 sem
  • Publicitate şi planificare media / 1 sem
  • Metode şi tehnici de evaluare a firmei / 1 sem
  • Geopolitică şi strategii de dezvoltare durabilă / 1 sem
  • Stagiu practic în domeniul specializării / 1 sem

Discipline opționale

  • Managementul proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare / 1 sem
  • Managementul schimbării / 1 sem
  • Managementul operaţiunilor şi logistică / 1 sem
  • Managementul relaţiilor cu clienţii / 1 sem